2008. április 7., hétfő

Robogó tiramisu


Piskótához:
  • 6 tojás

  • 6 evőkanál hidegvíz

  • 12 evőkanál cukor

  • 12 evőkanál liszt

  • 1 csg sütőpor

A tojásokat a vízzel és cukorral habosra kevertem,beleszórtam a sütőporral elkevert lisztet,és a mélyebb gáztepsiben megsütöttem.

Krémhez:

  • 1 csg vaniliás pudingpor

  • 4 dl tej

  • 25 dkg marscapone

  • 20 dkg porcukor

  • 1 csg vaniliás cukor

  • 1/2 l tejszín

  • 1,5 dkg zselatin 1 dl vízben megfőzve

  • 1 dl kávé

  • mandula likőr

A pudingot megfőztem a tejjel és a cukorral,kihűtöttem,belekevertem a sajtot,a kemény habbá vert tejszínt,a langyos zselatint,a fele kávét és egy kis mandula likőrt.A piskótát ketté vágtam,megkentem a krém felével,egy sor babapiskótát tettem rá,amit meglocsoltam a maradék kávéval és egy kis likőrrel,rá a krém másik fele és betakartam a piskóta másik felével.Hűtőbe tettem másnapig.

Kivágtam a motor formát és marcipánnal beborítottam.A kormánynak egy fél babapiskótát a fekete marcipánnal bevontam,a vágott felébe szúrtam 2 fogpiszkálót és a tortába nyomtam.

Miután elég nagy darabok maradtak meg a gáztepsinyi sütiből.a maradék tetejét kevés krémmel megkentem és kakaóporral megszórtam.

1 megjegyzés:

Ottis írta...

Szia!Ez fantasztikusan néz ki!Gratula!