2007. október 2., kedd

Gyros


PITA / Litita
  • 3/4 csésze langyos víz,
  • 1 evőkanál napraforgóolaj,
  • 1 teáskanál só,
  • 3 csésze fehér kenyérliszt,
  • 1 teáskanál élesztő
  • (a csésze 230 ml-es amit a géphez adtak)
Tegyük az összes alapanyagot a kenyérsütő gépbe a listán szereplő sorrendben. Inditsuk el a "Dough" programot (dagasztás)Amikor a művelet befejeződött, borítsuk ki a masszát liszttel megszórt deszkára és gyúrjuk át két percig. Válasszuk szét a tésztát tíz egyforma méretű darabra, s ezeket formázzuk kerekre. Ezután tegyük őket olajjal megkent és belisztezett sütőlapra, majd takarjuk be olajos folpackkal. Körülbelül 20 percig meleg helyen hagyjuk pihenni a tésztánkat.Belisztezett sodrófával nyújtsuk őket ovális 5 mm vastagságú korongokká.Tegyük vissza a pitákat a sütőlapra újabb 15 percre, míg megkelnek, majd melegítsük elő a sütőt a legmagasabb fokozaton.Ha a piták már majdnem a kétszeresére nőttek, süssük őket körülbelül 5 percig. (Ha kicsit több időre van szüksége a tésztáknak, akkor vegyük le a hőfokot 190 °C-ra.) Rakjuk a megsült pitákat fémrácsra, és takarjuk le tiszta ruhával. Kihűlve fogyasszuk.
Snöcy:
-2/3-ad hozzávalóból csináltam
-a lisztett kevertem tönkölybúza liszttel
-6 db lett.
Husi:

40 dkg pulykamedaliont Knorr Gyros fűszerrel összekevertem,állni hagytam kb 1 órát.Pici olajon megsütöttem.
Paprikát,paradicsomot,kígyóuborkát kockára vágtam,egy doboz tejfölt összenyomott fokhagymával elkevertem.
A megsült pitába tettem egy adag husit,erre a zöldségekből,megint egy kis husi,és meglocsoltam a tejföllel.

Nincsenek megjegyzések: