2009. május 22., péntek

Medvehagymás spárgás papucs cole slaw salátával


Gabojszánál láttam ezt a receptet, és azonnal ki is próbáltam, csak idő hiány következtében csak most teszem közzé.

Hozzávalók 6 papucshoz:

  • 1 csomag friss leveles tészta
  • 6 szelet gépsonka
  • 6 szelet sajt
  • 18 fehér spárgasíp
  • 1 tojás
  • 1 ek szezámmag
  • só, frissen őrölt bors

A készre nyújtott leveles tésztát kiterítem, hat négyzetre vágom, a maradék tésztát felcsíkozom. A tészta négyzetekre fektetek 1-1 szelet sajtot, sonkát és mindegyikbe teszek 3 megmosott, fás végétől megszabadított, szükség esetén meghámozott spárgasípot. Megsózom, tekerek rá borsot. A tésztanégyzet két ellenkező sarkát összefogom, tojással megragasztom, keresztbe erősítek rá egy vékony csík leveles tésztát, bekenem az egészet tojással, megszórom szezámmaggal majd 220 fokos sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben 20-25 perc alatt megsütöm.

Snöcy:

  • minden sonka és sajt közé tettem pár levél medve hagymát
  • szezám mag hiányában len maggalé szórtam.

Cole slaw:

  • 50 dkg fehér káposzta, csíkokra gyalulva-vágva,
  • 20 dkg nyers sárgarépa hosszúkás csíkokra reszelve.
  • 1 kis csokor medvehagyma apróra vágva

Összekeverni, majd a következő öntetet rátenni:

  • 6 dkg majonéz,
  • 1 pohár tejföl,
  • 1 evőkanál almaecet,
  • 1 teáskanál só,
  • kevés őrölt bors.

Legalább 1 órán át a hűtőben pihentetni, hogy összeérjenek az ízek.


Nincsenek megjegyzések: