2009. január 8., csütörtök

Póréhagymás-sajtos leves


Először tavaly olvastam ezt a levest Maci konyhájában, már akkor is nagyon tetszett,de aztán egyik nap Csibe blogját olvasgatva úgy döntöttem, ezt nekem is ki kell próbálnom.

Az én verzióm:
  • 2 evőkanál olíva olaj,
  • 40 dkg csirkemellfilé,
  • 2 teáskanál őrölt kakukkfű,
  • 2-3 dkg vaj,
  • 40 dkg póréhagyma,
  • 1 leveskocka,
  • kb. 8 dl víz,
  • 30 dkg ömlesztett sajt (2 Mackó és 1 füstölt Karaván)
  • 1,5 dl fehérbor,
  • só,
  • bors,
  • kurkuma
A húst az olajon megpirítjuk, sózzuk, megszórjuk kakukkfűvel. Ha megpirult egy kevés bort aláöntünk, és puhára pároljuk. Közben a hagymát megtisztítjuk, felkarikázzuk. Egy edényben felolvasztjuk a vajat, rádobjuk a hagymát ,sózzuk,borsozzuk megszórjuk kevés őrölt kakukkfűvel és meg pároljuk.A leveskockát feloldjuk vízben, felöntjük a hagymát és rúdmixerrel összeturmixoljuk, majd hozzáadjuk a sajtot. Kevergetve feloldjuk, s végül hozzáadjuk a maradék fehérbort, és max. 1-2 percig főzzük.

Nem tetszett a szine,ezért kevés kurkumával kicsit besárgítottam.Az ízén semmit nem változtatott.Mivel nem olvastam eléggé figyelmesen el a receptet, a húst nem főztem bele,hanem tálaláskor szórtam a levesbe.

4 megjegyzés:

Csibe írta...

Szia Snöcy!
Ízlett a leves? Már többször megcsináltam én is, nagyon szeretjük. Utoljára kevés, apró kockára vágott krumplit is tettem bele...isteni!

Snöcy írta...

Szia Csibe!

Igen nagyon ízlett,finom,én tettem bele egy kis füstölt sajtot,atttól kicsit pikáns lett.Nem utoljára főztem az tuti!

Névtelen írta...

Hát hogy csináltad a húst? Gondolom nem nyersen raktad a tetejére, de akkor meg külön megfõzted, és leöntötted a levét???

Snöcy írta...

Nem öntöttem le a levét,hanem megpirítottam a húst,és nem főztem a levesbe.