2008. október 4., szombat

Ropogós héjú fehérkenyér

Limara receptje és ötlete alapján készült, IGAZI kenyér.

Nagyon régen szerettem volna olyan igazi, ropogós héjú kenyeret sütni,de eddig sajnos nem sikerült.
De tegnap este vettem a bátorságot és neki láttam .
Az esti kovászhoz:
  • 10 dkg sima liszt
  • 10 dkgrétes liszt
  • 1,1 dkg élesztő
  • 2,4 dl viz
  • kevés ecet
  • 1 kiskanál cukor
Ezeket összekevertem,és betettem a hűtőbe..

Reggel beöntöttem a kenyérsütőgépbe,és hozzáadtam:
  • 1 tk. sót,
  • 1 ek. burgonyapelyhet,
  • 0,9 dl vizet
  • 20 dkg sima lisztet
  • 20 dkg rétes lisztet

20 percig dagasztotta a gép,majd kikapcsoltam és 15 percig kelt.Kiborítottam egy tálba,kicsit átgyúrtam,megint 15 percig pihent.Mégegyszer átgyúrtam egy kicsit,majd 20 perc pihi után levágtam belőle egy kb öklömnyi darabot.A többit megformáztam,a jénai tetejét kibéleltem sütőpapírral,bele tettem a tésztát,aminek a tetejét kicsit bevágtam,1 órát kelt.

Közben begyújtottam a sütőt melegedni.

Az egy óra elteltével vizes kézzel gyengéden átsimítottam a tésztát,illetve a jénait is kiöblítettem melegvízzel,így takartam be a kenyeret.200 fokos sütőben őpont egy órát sült.Mikor kivettem,levettem róla a jénait ,és hidegvizes kézzel gyorsan átsimítgattam a kenyeret.Egyből elkezdett pattogni,cserepesedni,kb 15 percig pattogott.

2 megjegyzés:

Godzi írta...

Ez az első kenyerem, amire a férjem is elismeréssel bólint (na jó, a DNK-t kivéve), pedig már évek óta próbálkozom a kenyérsütéssel. Köszi a recit és a leírást. Üdv.: Godzi

Névtelen írta...

Csodaszép!