2008. október 5., vasárnap

Almás rácsos

Libi írta be még tavaly az Nlc sütis topicjába.Azóta már többször készítettem,de a múlthéten kaptam hozzá rácsozót Sarapod-tól,és most azzal készítettem a tetejét.
tészta:
  • 1/2 kg liszt,
  • 25dkg Rama,
  • 1 sütőpor,
  • 2 dkg élesztő,
  • 1 dl tej,
  • 1 e.k. cukor,
  • 3 e.k. tejföl

Töltelék:

  • 1 kg alma reszelve,
  • 5 e.k. cukor,
  • 1 k.k. őrölt fahéj,
  • 1 e.k. dejó vagy darált dió (szerintem édes morzsa is jó,
  • 15 dkg durvára vágott dió
  • 1 tojás a kenéshez
Az elésztőt a tejjel, cukorral, 3 e.k. liszttel megfuttatjuk. A többi lisztben alaposan elkeverjük a sütőport, majd elmorzsoljuk a Ramat. Hozzáadjuk a megkelt kovászt és a tejfölt, és simára gyúrjuk. Fél órára pihenni tesszük.
A reszelt almát elkeverjük a cukorral és állandóan kevergetve addig főzzük, míg a levét elfővi. Hozzáadjuk a fahéjat és kihűtjük. A tészta 3/4 részét kinyújtjuk, kivajazott, lisztezett tepsibe terítjük, villával megszúrkáljuk. Ráterítjük a kihűlt almát és megszórjuk dióval. A maradék tésztából rácsokat teszünk a tetejére és újra pihentetjük. Sütés előtt megkenjük a rácsot. Előmelegített sütőben közepes lángon kb. 25 percig sütjük.

Snöcy:-kihagytam a sütőport,és a diót,morzsával szórtam meg.
-az almát nyersen tettem rá,nem pároltam meg.A tetejére szórtama cukrot,a fahéjat és pici őrölt szegfűszeget



Nincsenek megjegyzések: