2007. szeptember 18., kedd

kifli

E.Margitka Szarvacskája alapján

  • 22 dkg BL 80-as liszt
  • 10 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg tönköly teljes kiőrlésű liszt
  • 1 tk só
  • 1 mokkáskanál méz
  • 2 dkg margarin
  • késhegynyi aszkorbinsav(vagy kávéskanál ecet)
  • 120 ml lanyos víz
  • 120 ml kefir
  • 1/4 kocka élesztő

20 perc dagasztás és 1 ó kelesztés után a tésztát kiborítottam, majd finoman átgyúrva 8 felé osztottam. A darabokból ovális lapokat kell nyújtani, ami kb 15 cm hosszú és az egyik vége szélesebb (10 cm), mint a másik. A szélesebb fele felől szorosan fel kell tekerni, majd a közepén félbe vágni. Meleg helyen 40-50 percig kell keleszteni. Vizezett tojássárgájával keltem le, majd előmelegített sütőben sütöttem. (eredeti receptben 205 fokon 15 perc)

Snöcy:
-10 fele osztottam,és nem vágtam félbe
-magokkal megszórtam

Nincsenek megjegyzések: