2011. április 10., vasárnap

Epres-mascarponés torta


Ezt a sütit unokatesóm párjától tanultam, csak én diétás változatban készítettem, hogy a férjem is tudjon enni belőle.

A krémhez:
  • kb 30-35 dkg fagyasztott eper
  • 25 dkg mascarpone
  • 2 dl habbá vert tejszín
  • 15 dkg nyírfa cukor
  •  2 csg zselatin fix

A piskótához:
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál sima liszt
  • 2 evőkanál teljes kiőrlésű tönköly liszt
  • 4 kanál nyírfacukor
  • 2 kanál víz.
  • pici sütőpor
A díszítéshez friss eper, esteleg színtelen torta zselé.

A tojásokat a cukorral és a vízzel habosra kevertem, majd óvatosan beleforgattam a sütőporral összekevert liszteket. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem és negsütöttem. Míg sült elkészítettem a krémet.

A kiolvadt epret összeturmixoltam, habverővel összekevertem a mascarponéval és a cukorral, és a zselatinfix-el. A tejszínt kemény habbá verjük a másik zselatinfixel, és óvatosan az epres krémhez keverjük.
A kihűlt piskótára simítjuk, és pár órára hűtőbe tesszük. Friss eperrel, és tejszínhabbal díszítjük.

Nincsenek megjegyzések: